9. UPDATE

Navrhuji loděnici jako typickou stavbu v oblasti řeky. V Karlových Varech v současné době není veslařský či kajakářský klub proto navrhuji minimální loděnici. Pár nadšenců z Karlových varů si můžou uschovat loď v na bezpečném místě v blízkosti řeky.

řeším základní otázky, jak se na místo dostat (schody) kde uschovat bezpečně loď (kóje) a jak se dostat na vodu (molo). Umístěním kojí na svah terénu se vytvořilo pobytové schodiště vhodné na trávení volného času, tribuna v příležitostným událostem na řece či místnímu ochotníkům.

Protože nenavrhuji pro konkrétního uživatele je potřeba docílit největší možné variability jaké rozměry lodí je možno uschovat. Zamýšlím od Kajaku dlouhého 3 m až po čtyř veslici dlouhou 12m.

Konstrukce kójí je železná konstrukce na betonových základech pobitá deskami. Na vodorovné desky zamýšlím umístit proti skluzový materiál, pravděpodobně dřevěné latě. Kóje se otevírá sklopením výšky stupně, který z vnitřní strany, po sklopení vrchni strany má klouzavý materiál po kterém se loď zasune do kóje jako do šuplíku.

Molo se zamýšleno buď nadnášené vakem naplněným vzduchem či podepředné sloupy, záleží jaký je materiál v korytě řeky který neznám.

Jako hlavní výhodu předpokládám univerzálnost a využití po celém světě od Autstrálie po Kanadu, možnost prefabrikace a levné pořizovací ceny.

Celá stavba má ambici být loděnicí, dopravní zkratkou, zkvalitněním veřejného prostoru pro univerzální využití a třeba i místem pro potkávaní nezletilých a jejich tradiční kulturní zvyklosti.

PS mám vytrhnutý zub a nemůžu bohužel artikulovat, komunikovat můžu textem.








Komentáře